SLARVERENNET 20. MARS 2021
Vi håper å samle ivrige skijenter til Slarverennet 20. mars 2021. Alt avhenger av hvordan korona-situasjonen ser ut fremover. Vi avventer med å legge ut salg av billetter til oktober/november. Da vet vi kanskje mer om hva vi skal forholde oss til. Når vi legger ut billetter for salg vil det være med full garanti på 100 % refusjon dersom vi må avlyse grunnet covid-19. Så inntil videre får vi alle gjøre vårt beste, og hold av helga i kalenderen. Det er viktig å ha noe å glede seg til.
(Info pr 4.9.20)

SLARVERENNET 2020 ER AVLYST!
Slarverennet er dessverre avlyst etter pålegg fra kommunelegen i Gol i forhold til coronaviruset som sprer om seg. Vi forholder oss til retningslinjer fra kommunelegen og den informasjonen som Folkehelseinstituttet har kommet med pr i dag 10.03.2020 når det gjelder arrangement over 500 deltagere. Mer om dette kan leses på fhi.no og andre medier. Vi kommer med mer informasjon når vi har fått oversikt over situasjonen.

Status pr 3.4.20:
Vi får henvendelser fra deltagere vedrørende refusjon av deltageravgift, og gir dere her en oppdatering.
Slarverennet har ikke ennå full oversikt over situasjonen etter vi ble pålagt å avlyse, og ikke sett på mulighet for eventuell refusjon. Vi har utgifter som er betalte og som fortsatter kommer inn. Vi kommer med informasjon når det er klart på facebook, nettside og mail til deltagere.
Vi ber om forståelse for at det kan ta tid da i disse spesielle tider.

Status pr 10.5.20:
Vi har søkt om refusjon fra Staten, og der har det ennå ikke kommet noen tildeling. Vi venter spent på utfallet.
Til årets skirenn har vi allerede hatt kostnader, og noe kan selvsagt overføres til neste skirenn og noe er løpende utgifter gjennom året. Vi håper vi kan få til en god løsning for både deltakere og Slarverennet for videre drift. Slarverennet arrangeres på dugnad og frivillig basis fra arrangørene.
Vi informerer dere så fort vi vet mer om refusjonen og hva vi gjør videre.
Inntil da så ønsker vi dere en fin vår og en hyggelig 17.-mai feiring!

Status pr 5.6.20:
Donasjon og refusjon

Vi takker dere for tålmodighet og forståelse for at det har tatt tid å få på plass en løsning etter avlysningen av Slarverennet 2020.

Mange av dere har aktivt gitt beskjed om at dere ønsker å avstå fra refusjon, og det setter vi utrolig stor pris på da det er et kjærkomment tilskudd til kommende arrangement. Slarverennet driftes på frivillig basis, og eventuelle overskudd er tidligere gitt til gode formål som f.eks. Brystkreftsaken.
Tusen takk!

Dersom du ønsker refusjon av påmeldingsavgiften tilbyr vi 50% av denne.
EQ Timing, vår samarbeidspartner for påmelding, sender en mail til alle registrerte fakturabetalere (deg som har betalt for 1 eller flere deltakere).
Mailen forklarer hva du skal gjøre for å få refusjon eller donere til Slarverennet. Følg instruksjonen, og siste frist for å kreve tilbakebetaling er
30. juni 2020. Pengene vil da være på konto ca 30. juli. Forklaring i pdf: EQ Timing refusjon_donasjon Slarverennet 2020
Link til nettside hvor du logger inn og får refusjon eller donerer: klikk her

Vi håper at dette er en god løsning for både deltakere og oss.

Vi ønsker dere alle en riktig god sommer!
Hilsen Slarverennskomiteen ved Anita, Marianne, Randi, Sonja og Anne-Lise

SLARVERENNET 2021
Datoen for det neste Slarverennet er 20. mars 2021.
Vi har tidligere kommunisert 10. april, men vi måtte dessverre flytte pga annet arrangement.
Vi håper at det åpnes for arrangement i vår størrelsesorden, og at vi kan feire 10 års jubileum.
Mer info kommer når vi vet mer.

 

 

STARTNUMMER + GOODIEBAG
Alle deltagere må hente startnummer og goodiebag i Slarverennsbutikken i 1. etasje på Kremmartunet Kjøpesenter, Sentrumsvegen 116 (Gol).
Åpent torsdag kl 10-20 og fredag kl 10-21, lørdag kl 10-17. Se mer info under Slarverennsbutikken på sida her.
Startnummer må bæres synlig på bukse, jakke eller sekk. Dette for å registerer alle ut fra start og inn i mål.

STARTKORT
Startkort er sendt på mail til alle deltagere. Avsender er EQ Timing,og mailen kan legge seg i søppelpost. Ta med denne til henting av startnummer. Det går fint uten startkort også, men er smidigere.

BUSSTIDER
På startnummeret står det hvilken tid og fra hvor bussen til start går. Møt opp i god tid.
Fra mål går det busser kontinuerlig fra kl 14-17 til afterski ved Pers Hotell. Returbusser fra afterski går fra Sentrumsveien ved Pers Hotell. Henger stor plakat der. Se også info under Slarverennet på sida her.

LØYPA
Slarverennet 30 km:
Start i Holdeskaret i Hemsedal. Det 4-5 km med stigning før det går nedover til første drikkestasjon. Deretter flott løype i variert terreng til neste drikkestasjon på Grytingen. Vår felles stopp er på Tjukkekjørr hvor det er kiosk, wc, dj og fellesbilde. Se i program for tider. Etter Tjukkekjørr bærer det mot mål og på veien finner du en kiosk på Gaurhovd. Mål er på Smylistølan.

Stuttslarven 13 km:
Start er på Nystølan på Torpoåsen. Lett variert løype fra start til drikkestasjon. Deretter går du til Tjukkekjørr hvor det er kiosk, wc, dj og fellesbilde. Se i program for tider. Etter Tjukkekjørr bærer det mot mål og på veien finner du en kiosk på Gaurhovd. Mål er på Smylistølan.

Det er ikke lov med hund eller pulk i løypa.
Vi anbefaler felleski, smøreski eller skøyteski. Det er flott skispor. Fjellski anbefales ikke. Husk å sjekke at utstyret er i orden før start.
Alle må ha sekk med ekstra skift (ulltøy og sokker) og vindtett jakke. Det er også kjekt med en tynn dunjakke. Husk solbriller og solkrem!

SIKKERHET I LØYPA
Røde Kors står for sikkerhet og skadebehandling. På drikkestasjoner og eller i løpa er Røde Kors sitt mannskap plassert. Telefon til Røde Kors er 909 34 907. Ved alvorlig og livstruende skade ring 113. Viktig at pasienten holdes varm og stabil.

SMØRESERVICE
Gol IL Langrennsgruppa smører ski i Slarverennsbutikken, og har enkel hjelp på start og underveis på visse plasser. Husk å ta med festesmøring i sekken.

SKISTALL
På afterski (Pers Hotell) er det skistall for ski, staver og sekker. Det koster kr 50,- pr pers.

AFTERSKI
Afterski for alle deltagere i Bjørnehallen på Pers Hotell i Gol sentrum. Det er garantert høy stemning og moro! Drikke og mat kan kjøpes. For ikke-deltagere koster det kr 200 i cover.

 

 

Meny